Firemní sociální síť v Drupalu

Svět běží rychle, utíkejme rychleji. V tomto článku si přečtete, proč je dobré mít Firemní sociální síť a proč je dobré si ho nechat postavit v Drupalu.

Zlepšování mezilidských vztahů na pracovišti

Jednou z největších překážek velkým firem je komunikace mezi skupinami, které vlivem špatné komunikace plýtvají zdroji. Podpora zaměstnanců, aby sdílěli příspěvky týkající se nejen projektů, ale i soukromých věcí, dá nahlédnout kolegům, jací jsou mimo kancelář (např. fotky rodiny, svatba, narozeniny apod.). Je pravděpodobnější, že lidé, kteří se mají rádi (nejen respektují) navzájem jako lidské bytosti, budou komunikovat lépe, když vznikne jakýkoliv problém. Nejen běžní zaměstnanci, ale i vedení musí být součástí a mělo by prokázat zaměstnancům, že jsou skutečnými lidskými bytostmi, nejen šéfové.

Zlepešení transparentnosti

Jedním z největších problémů ve velkých organizacích je pro zaměstnance pochopit, na čem ostatní pracují (obzvláště, pokud to není hotové). To je obrovská promarněná příležitost, protože existuje několik zásadních výhod sdílení informací o probíhajících projektech a jejich realizátorů. 

  • je vysoce pravděpodobné, že jiný tým pracuje na něčem, z čeho by mohlo těžit jiné oddělení, které pracuje na něčem podobném. 
  • je také možné, že týmy pracují na podobných iniciativách, a že peníze firmy by tedy mohly být použity na něčeho jiného. Kolikrát skupiny pracují na malém kousku něčeho, co už má vyřešený zase někdo jiný a dávno by mohli společně dělat na něčem větším - zásadnějším. 
  • Vytvořit prostor, kde se aktualizacemi stavů zaměstnanci podílí na projektech, na kterých pracují (např. o pokroku, kterého bylo dosaženo). Díky tomu pak různé skupiny mohou spolupracovat. 
  • Umožněme lidem, aby se přihlásili k odběru aktualizací a požádali o vstup do projektového týmu. Nechme je, ať vidí poslední aktualizace z projektů, které sledují.

Konec zběsilého outsourcingu

Proč jsou najímány firmy na něco, co zvládnou udělat zaměstnanci? Tento letitý problém má jeden kořen; lidé, kteří jsou zodpovědní za projektové řízení nemají nejmenší ponětí, jací talenti jsou v baráku s nimi :) Myslím si, že pokud půjde ušetřit peníze, bude to lepší. Firemní sociální síť tento problém řeší:

  • podpořme hledání talentů tím, že umožníme prohledávat databázi předešlých zkušeností a znalostí všech zaměstnanců (spolu s roky, kolik to ten či onen dělá). Pokud někdo bude hledat, prostě zadá "startup", "retenční datové pole" nebo "mvp" a hned najde ty, kteří s tím mají zkušenosti. A pokud nikoho nenajde, dát mu možnost, aby přidal projekt, který by tento rok nebo období rád realizoval a umožnit druhým, aby se do něj přihlásili (ať už přímo zaměstnanec či nadřízený).
  • umožněme lidem sledovat své oblíbené aktivity, jako např. CSS3 apod. a sledujme, co se v nich děje. Pokud nějaké oddělení nemá peníze na oustsourcing, může se porozhlédnout po firmě, zda tam není někdo, kdo se o dané téma nezajímá a nemohl by pomoci. Např. pokud někdo umí SEO, ale v práci se o to nezajímá, může to ovšem nabídnout! Navíc, pokud bude dělat něco, co ho baví, bude to dělat o to lépe než někdo, kdo je za to pouze zapalcený, či na tom dělá roky a už ho to třeba tolik nebaví. Pokud to není výhra pro všechny strany, tak nevím co jiného by to bylo.

Firemní sociální síť jako centrum pro sdílení vědomostí

Každá firma má příležitosti, na které nemá čas a peníze. Každá firma má také talenty a vědomosti, které prostupuje firmou a nikdo s nimi nepracuje. Představte si, co by umožňovalo, kdybychom mohli najednou vytvořit tým lidí z různých oddělení, kteří by na něčem pracovali. Např. možnost najít lidi, kteří jsou nadšení z mobilních aplikací a rozumějí potřebám cílové skupiny. K takovému týmu se navíc mohou připojovat i další lidé (samozřejmě např. po schválení nadřízeného - nebo poté, co se nadřízení dohodnou).

I to, kdo za co platí se pak může rozmělnit mnohem efektivněji, než při pouhém "hradebním" účetnictví (marketing, vývoj apod.). Manažer nějakého týmu může např. darovat jisté (i malé) peníze na tento projekt ( i kdyby časem svých lidí) a využít tak příležitosti. Nakonec tak takováto aktivita může vést k nalezení úplně nových obchodních příležitostí pro firmu. Wow - můžeme najít lidi z firmy bez toho, aniž bychom utráceli peníze za školení lidí, kteří to ještě neumí.

Webové stránky v Drupalu jako nástroj pro tvorbu firemní sociální sítě

Všechny elemenety potřebné k získání správného "feelu" sociální sítě, jako je zeď, like, sledování a komentáře, můžete získat tím, že si ho necháte postavit v Drupalu. Takové řešení může být mnohem ekonomičtější, než např. služba Yammer od 3 dolarů za uživatele měsíčně (u SMB v průměru 30-200 zaměstnanců může způsobit značný problém). Cena takového řešení u DrupalExpert je 90.000 korun v závislosti na propojení s firemními aplikacemi.

Zajímá mě ekonomické řešení tvorby firemní sociální sítě

Přišlo vám to zajímavé? Dejte lajk!